Close

VKLJUČITE CHIA SEMENA V SVOJO PREHRANO

Verjetno ste slišali tisti hrup okoli chia semen – glede na to, da so izjemno priljubljena semena, nešteto fotografij na spletu kaže na pravi CHIA trend. Chia so dandanes v številnih energetskih in zdravstvenih dodatkih. Če ste pripravljeni na izziv novega superfooda (to je že nekaj časa že nekaj časa), obstaja veliko načinov za vključitev te sestavine v vašo prehrano.:

Pred tisočimi leti, leta 2000 pred našim štetjem, je majevska kultura razvila afiniteto za ta semena, verjeli so, da so jim chia semena prinesla nadnaravne moči. Medtem ko ne moremo jamčiti, da boste ob uživanju semen lahko leteli, prebrali misli ljudem in živalim, je ogromno prednosti chia semen.

Kot je večina semen, vsebujejo veliko beljakovin, maščob in vlaknin, zaradi česar so odličen dodatek k prehrani. 30g chia semen vsebuje samo 138 kalorij, 9 gramov maščobe, 10 gramov vlaknin, 5 gramov beljakovin in 18 odstotkov dnevne vrednosti kalcija. Imajo tudi zanimiv odnos z vodo. So izredno hidrofilni, kar pomeni, da imajo radi vodo. Ko so namočeni v vodi, lahko absorbirajo kar 12 kratno težo! To je v veliki meri posledica visoke vsebnosti vlaknin.

Torej, zakaj bi si morali dodatno prizadevati, da bi jih dodali v vašo prehrano? Ne le, da jih je enostavno dodati, za vas smo pripravili članek o tem, katere so prednosti chia semen.

  1. SO VIR PREHRANSKIH VLAKNIN

Kot eden od najpomembnejših vidikov vaše prehrane, vlaknine zagotavljajo da je vaš prebavni ciklus optimalen,  kar vam omogoča, da ostanete dlje časa siti. Ena najboljših dokumentiranih prednosti prehranskih vlaknin je tudi boljši nadzor nad ravnijo holesterola v krvi. Obstajajo tudi dokazi da chia semena omogočajo znižanje krvnega tlaka in stabilizacijo krvnega sladkorja. Chia semena so torej vir zdravja.

  1. SO VIR VITAMINA B

Ko se borite z jutranjo motivacijo, da se dejansko udeležite vadbe, ni samo kava tista reč, ki vam bo dala ves potreben zagon. Vitamin B, zlasti tiamin in niacin, so bistveni za proizvodnjo energije. In na srečo, chia semena ponujajo najvišji odmerek tega bistvenega dodatka. Če se počutite utrujeni in potrebujete povečanje energije, so ti B vitamini ključni elementi za zaščito telesa pred čezmerno škodo tkiva s svojimi antioksidativnimi lastnostmi.

  1. IMAJO VISOK ODMEREK OMEGA 3 MAŠČOBNIH KISLIN

Ja, grdo se sliši, vendar pa s starostjo pride zdravje na prvo mesto in začnemo se zavedati, kako pomembno je, da smo v fit formi. Največja pokazatelja tega, kako fit ste, sta holesterol in vaš srčni utrip v mirovanju. Chia semena vam lahko pomagajo pri vnosu pomembnih omega 3 maščobnih kislin in alfa linolejsko koslino. Omega 3 maščobne kisline nam pomagajo izboljšati srčno kondicijo, s tem, da znižajo vaš slab holesterol in izboljšajo vaš dober holesterol. Nutricionist nam je razložil, da so chia semena eno od najpreprostejših semen, ki ga lahko dodate vaši prehrani, ker njihova visoka vsebnost vlaknin in njihova hidrofilna narava dobro poskrbi za kremaste teksture.