Šport in prosti čas

4 osnove pravilne tehnike teka

Osnove pravilne tehnike teka

Odločili ste se narediti nekaj zase in za boljšo telesno pripravljenost, zato boste pričeli s tekom. Odlična odločitev! Tek je vrsta športne rekreacije, ki od človeka ne zahteva visokih vložkov v športne rekvizite ali najem dvorane oziroma igrišča. Tečemo namreč lahko kjerkoli. Po cesti, okrog igrišča, na pohodnih poteh ali v gozdu.

A naj se sliši še tako enostavno, da je tek pač človeku prirojeno gibanje, pa ni povsem vseeno, kako se teka lotimo in na kakšen način tečemo. Da bi se izognili skritim pastem, smo za vas pripravili seznam štirih osnov pravilne tehnike teka.

Zakaj je tehnika teka pomembna?

Če ste pomislili, da je povsem vseeno, kako človek teče, in menite, da je vaš tek čisto v redu, pomislite še enkrat. Z nepravilnim tekom lahko svojemu telesu naredite več škode kot koristi. Zaradi nepravilnih gibov lahko namreč pride do različnih poškodb mišic, kit in vezi.

Prav tako so na udaru vsi sklepi (gležnji, kolena) kot tudi celotna hrbtenica. Da bi vam bil tek v veselje in bi od njega dejansko imeli korist, preverite štiri osnove tehnike teka, ki smo jih tokrat pripravili za vas.

1. Tek po sprednji strani podplata

Ena pogostejših napak pri tehniki teka je, ko se tekač loti napačnega pristajanja in odrivanja od tal. Veliko športnikov, ki želi izboljšati tehniko teka, se najprej loti odpravljanja napake: teka po petah. Gre namreč za precej škodljiv način teka, ki se odrazi na več področjih.

Pristanek na sprednji del podplata pri teku

Pomembno je, da med tekom pristajate na sprednji del podplata.

Pristanek na peto je trd, kar pomeni, da pri tem ni nobene elastičnosti, nalet pa absorbira celotno telo s hrbtenico vred. Pri tem trpijo tudi vsi sklepi, kar pa ob dolgotrajnem napačnem teku pomeni le eno. Težave! Tek naj bo lahkoten, pristanek naj se naredi na sprednjem delu, pri odrivu pa si pomagajte s sprednjim in sredinskim delom podplata.

2. Frekvenca koraka

Frekvenca koraka med tekom naj ne bo predolga. Z dolgimi koraki namreč precej bolj obremenjujete svoje telo s težo in porabljate mnogo več energije. Prav zato je priporočljivo korak zmanjšati, jih delati več in s tem poskrbeti za manjšo obremenjenost telesa.

3. Delo rok

Že kar nekako naravno je, da se pri teku pojavi ritmično zamahovanje z rokami, kar tekaču nudi večjo stabilnost pri teku, obenem pa skrbi za stabilen in enakomeren ritem teka. Naj bodo roke sproščene; dovolite jim, da se znajdejo v pravem ritmu. V komolcu tvorite kot 90 stopinj in skušajte ta položaj rok zadržati skozi celoten čas teka.

4. Položaj telesa

Pri teku se izogibajte »sedečemu« položaju. Govorimo o položaju, kakršnega pogosto vidimo pri športnih smučarjih. Pri teku skušajte ostati čimbolj vzravnani in nekoliko nagnjeni naprej, da boste na ta način lažje pristajali na sprednjem delu stopala.