Close

Kardio vadba v zimskem času?

Kardio v zimskem času je naporen. Najbolj kruto je, ko je zunaj temperatura po ničlo, vabi nas topel kavč in kakšno pecivo od babice. Druga stvar je nizka številka svetlih ur v dnevu, ki kruto omejuje čas, ki ga imate za trening na prostem (kdo bo šel teči ob štirih zvečer v trdi temi?). Potem je še tukaj tudi dejstvo, da zunaj zmrzuje, kar običajno pomeni, da st tisti kavč in pecivo še bolj privlačna. Nas zebe že ob sami misli na to, da bi morali na mraz v pajkicah in preteči 10 kilometrov. Brrr.

Vendar pa, poleg naše lenobe in babičinega peciva, obstaja tudi znanstveni razlog, zakaj bi se nekateri ljudje v zimskih mesecih izogibajo kardio vadb. Nova študija, objavljena v Evropskem kardiološkem dnevniku, je pokazala povezavo med višjimi nivoji vitamina D in povečano telesno, oziroma kardiovaskularno pripravljenostjo na trening.

Kot vemo, je glavni vir vitamina D sončna svetloba. Toda v zimskem času je naš dostop do tega bistveno manjši, kar lahko v končni fazi vpliva na našo sposobnost pri kardio vadbi. No, sedaj imamo vsi razlog, da lahko ostanemo na kavču, saj imamo izredno pomanjkanje vitamina D. HA!

Za doseganje svojih zaključkov so znanstveniki za to študijo ocenili zdravstvene podatke 1.995 oseb med 20. in 49. letom starosti, pri čemer so se prepričali, da niso vključevali tistih, katerih ravni vitamina D so bile na zgornji in spodnji 5% ekstremni meji. Podatki so bili zbrani iz ankete o nacionalnem zdravstvenem pregledu in prehrani, pri čemer so upoštevali ravni porabe kisika za udeležence (kot oznaka kardiorespiratorne telesne pripravljenosti) poleg ravni vitamina D.

Raziskovalci so ugotovili, da so udeleženci najvišjega kvartila ravni vitamina D imeli občutno višjo kardiorespiratorno sposobnost kot udeleženci v najnižjem kvartilu. Ugotovitve, ki jih navaja poročilo, so  grobe ocene, saj jih je sedaj treba potrditi še s kliničnimi preizkusi, da bi potrdili neposredno povezavo.

Naša študija kaže, da so višje ravni vitamina D povezane z boljšo telesno zmogljivostjo,” je dejal eden od avtorjev študije, ki je dodal, da “je razmerje med višjimi nivoji vitamina D in boljšo telesno zmogljivostjo pri moških in ženskah, ne glede na starost, ne glede na indeks telesne mase ali kadilski status in ali imajo udeleženci hipertenzijo ali sladkorno bolezen, ali ne. ”

Če ne želite, da bi se znižala vaša fizična pripravljenost  zaradi pomanjkanja sončne svetlobe, imate na voljo nekaj možnosti. Povišajte vnos z vitaminom D bogate hrane, kot so sir, jajca in mastne ribe, kot so tuna, skuša in losos; priskrbite si tudi dodatek vitamina D; ali, to je seveda naša najljubša varianta,  rezervirajte zimske počitnice nekje v tropskih krajih. MALDIVI?